Designguide til inkluderende undervisningsmiljø på ungdomsuddannelser

Kære Ungdomsuddannelser! Vi har lavet en guide til de af jer, som ønsker at arbejde med jeres fysiske rammer, som ét ud af flere værktøjer til at skabe bedre trivsel for eleverne. Ikke mindst for den voksende gruppe af elever med særlige behov. Erfaringer viser, at det kan lade sig gøre i jeres eksisterende rammer og med både små og større tiltag. Evalueringer dokumenterer, at det virker.

Guiden er udviklet på i forbindelse med projektet (I) EN KLASSE FOR SIG på Frederikssund Gymnasium. Projektet er et samarbejde med elever, lærere, mentorer og ADHD-foreningen Danmark og støttet af Den A.P Møllerske Støttefond - A.P. Møller Fonden. I projektet har vi udviklet og afprøvet en model for klasser bestående af elever med ADHD og/eller ASF. Modellen bygger på de tre ben:

  1. Viden og pædagogiske redskaber til undervisere

  2. Model for SPS-givere

  3. Tilrettelse af de fysiske rammer

Du kan læse mere om projektet som helhed og de to andre ben på ADHD-foreningens hjemmeside.

Tag et kig og download i designguiden lige her

Forrige
Forrige

Forskere og praktikere forenes i nyt netværk for neurovidenskab og arkitektur

Næste
Næste

| OPLÆG | Kom og få inspiration til, hvordan I kan bruge jeres fysiske rammer som et værktøj i kampen for bedre trivsel